Hogyan válassz bukósisakot?

Posted in Hasznos információk   |   By

Szász Attila

2014. november 20., csütörtök 20:25:31 Europe/Berlin

Először megkérdezzük ? Milyen motoron? Hol? Mekkora távolságokon?- fogod használni

Ha te sport motoron használod, vagy csupán csak szeretsz száguldozni, szereted a gyors tempót akkor minden képen  a kompozit sisakok között mazsolázgass, mert ezek könnyű anyagokból – szálas - üvegszál - karbon-kevlár vagy ezek keverékeiből készülnek. Így a nyakadnak nagyobb sebességnél kisebb súlyt kell tartani.

Hosszú túrákon is figyelemben kell venni a sisak súlyát, ha nem akarod, hogy a nap végére a nyakad elzsibbadjon. Ma már nagyon jól szellőző zárt sisakok érhetőek el a piacon amelyek maximális védelmet biztosítanak és a nyári nagy melegben is komfortosak. Túrákon, ha jó a motorod szélvédelme ajánljuk a felnyitható sisakokat, melyeket egy újjal felpattintva magadba szívhatod a hegyi szerpentinek friss illatát.

Nyáron a városi szaladgáláshoz a 30 fokban inkább a nyitott vagy felnyitható sisakokat ajánljuk. Természetesen jó dolog ha a nyitott sisakon egy plexi vagy a felnyitható sisakon egy beépített napszemüveg védi a szemünket a felvetődő bogarak ellen!

Jobb ha tudod, a műanyag sisak is lehet biztonságos! :-o

A mai bukósisakoknak nagyon komoly biztonsági előírásoknak kell megfelelniük. A különbség elsősorban a súlyukban és a tartósságukban van. Ezek a sisakok a kompozit szálas anyagból készült sisakoktól egy kicsit nehezebbek,és a gyártók ezeknél a sisakoknál a héjszerkezet maximális védőképességét 3 évre lőtték be. Ez 2 évvel kevesebb mint a kompozit sisakok esetében. Műanyag sisak vásárlásakor különös képen figyeljünk oda arra, hogy a sisakban legyen feltüntetve az „E” jelzés, ami az európai szabványt jelöli. Erre néhány rendőr is oda szokott figyelni,..;-)

 

Töréstesztek? Csillagok? Mi ez?

Az angol kormány megbízásából egy független intézet nagyon ügyes szakemberei végzik ezeket a teszteket, amiket nyilvánosságra is hoznak a világháló segítségével. Ezek a vizsgálatok nagyon szigorúak és alaposak. Valós baleseteket szimulálnak és ezekben a tesztekben nyújtott eredmények alapján osztályozzák a bukósisakokat 1-5 csillagig. A sisakok részletes teszteredményeit és egyes modellek gyenge pontjait te le check-olhatod a www.sharp.direct.gov.uk honlapon

 

Aztán jönnek a feltételek J: olyan sisakot szeretnék, ami nem zajos….

Ez mindig is nagy probléma a sisakválasztásnál!

Nagyon sok tényező befolyásolja a sisak zajosságát. Te is biztos hallottad már,hogy az egyik haverod azt mondja egy sisakról, hogy neki ilyen csendes sisakja még életében nem volt, a másik haverod meg köpködi ugyan ezt a sisakot,hogy milyen hangos. Ez abból adódik, hogy nincs két egyforma fejformájú ember, mint ahogy sisak márkánként is eltérnek a sisakok kialakításai. A gyártók a sisakokat a minden napi használatra 2 héjszerkezettel szokták gyártani, a prémium kategóriás sisakoknál ezt 3 héjszerkezettel oldják meg, hogy minél jobban a fejedhez passzoljon a sisak és ez által még csendesebb legyen.

Elárulunk egy titkot: a sisakba fellépő zaj sokszor nem plexi rossz záródásából vagy a kiálló részek által keltett légáramlatokból adódik, hanem a mellkasunkról felverődő menetszél okozza, ami légörvényt képez a sisakban. Ez ellen a legjobb megoldás a bogárháló. Ha a sisakodban nincs vagy csak nagyon kicsi a bogárháló,akkor a jó idő beköszöntével próbáld ki egy például egy 60km/h sebességnél is akár, hogy menet közben oda teszed a kezed az álladhoz és hallgasd a különbséget! Meg fogsz lepődni! Ezt garantáljuk!

Visszatérve a héjszerkezetekre, ez azt jelenti, hogy egy adott héjszerkezeten belül csak a szivacs vastagsága változik.

2 héjméret esetén: XS-S-M kicsi héjméret, L-XL-XXL nagy héjméret

3 héjméret esetén : XS-S kicsi héjméret, M-L közepes héjméret, XL-XXL nagy héjméret

Vannak gyártók viszont akik az alábbi módon osztják meg a héjméretet:

XS-S-M kicsi héjméret, L közepes héjméret, XL-XXL nagy héjméret

A lényeg, ha te egy sisaknál két héjméret között vagy, vagyis a kicsi héjméret kicsi a nagy viszont nagy, akkor érdemes a márkán belül egy másik formát vagy egy másik márkát megpróbálni.

A megfelelő sisaknál az arcodat az arcpárnának tartania/szorítania kell ugyanis ez 2-3 motorozás után felveszi a fejformádat, így nem fog lötyögni a fejeden a sisak. Ha viszont a sisak a fejed tetején vagy a két oldalán szorít az nem jó, ugyanis ott már a sisak héja nyomja a fejedet így abból biztos másik héjméret kell.

Reméljük sikerült egy-két hasznos infóval ellátni, főleg ha sisakvásárlás előtt állsz.

Amennyiben bármilyen kérdésed merülne fel, fordulj hozzánk bizalommal akár a Facebookon akár e-mailben. Szívesen állunk rendelkezésedre

Címkék:

Post Comments

  • * Kötelezően kitöltendő mezők